Neodidagmata
Permanent URI for this community
Neodidagmata to czasopismo naukowe, poświęcone problemom teoretycznym, empirycznym i innowacyjnym współczesnej edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dydaktyki, technologii kształcenia i pedagogiki medialnej.
Neodidagmata is a scientific periodical, devoted to theoretical, empirical and innovative issues in contemporary education, with special focus on topics in didactics, educational technology and media pedagogy
Redaktor naczelny: prof. zw. dr hab. Wacław Strykowski
Kontakt: ul. Słowackiego 20
60-823 Poznań
tel.: 0-61 829 2801
e-mail: ztk@amu.edu.pl
strona www: http://neodidagmata.amu.edu.pl
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu
ISSN: 0077-653X
Browse
Browsing Neodidagmata by Author "Dylak, Stanisław"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Aleksander Romiszowski, The selection and use of instructional media. For improved classroom teaching and for interactive, individualized instruction, Kogan Page Ltd., London 1988, ss. 396.(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1992) Dylak, Stanisław; Strykowski, WacławRecenzje i sprawozdania z książekItem Carol H.Weiss, Evaluation. Methods for studying programs and policies, Prentice Hall, New Jersey 1998, ss. 236.(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1999) Dylak, StanisławRecenzje i sprawozdania z książekItem Jerrold E. Kemp, The instructional design process, Harper and Row, Publishers, N. Y. 1985, ss. 301.(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1991) Dylak, Stanisławrecenzje i sprawozdania z książekItem John Adcock, In place of schools, New Education Press Ltd, Londyn 1994, ss. 112.(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1997) Dylak, StanisławRecenzje i sprawozdania z książekItem Metoda projektów płaszczyzną wzajemnego dostrajania się szkoły i Digital natives…(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2012) Dylak, StanisławWspółczesna szkoła potrzebuje zmiany, przede wszystkim w zakresie stawiania uczniom odpowiednich dla nich wyzwań. Odpowiadać winna na wyzwania, jakie stawia współczesny świat, ten pozaszkolny. Przede wszystkim potrzebuje integracji – uspójnienia swych podmiotów: nauczycieli i uczniów, w ich myśleniu, działaniu czy radowaniu się z bycia w szkole. Takim narzędziem uspójnienia może być metoda projektów – stwarza uczniom możliwość pozostania w Internecie z jednoczesnym wykonywania szkolnych zadań oraz wprawiania się w podejmowaniu odpowiedzialności za własne uczenie się.Item NAUCZYCIELSKA SAMOOBSERWACJA DLA ROZUMIENIA „SIEBIE"(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1996) Dylak, StanisławIn the article an attempt at describing theoretical bases and application of self-observation using video-technology in teachers' education has been undertaken. The article starts by showing the very beginning of the use of visual self-observation in teachers' education. First of all video self-observation is approached as an important tool for changing self-esteem and for changing teachers' professional performance. However, this self-observation is only the first aid. The critical factor in causing changes of behaviour is the role of a tutor. In general self-observation is rather the medium for changing the self-esteem which an object presents than a direct cause of behavioural change.Item Przestrzenne uwarunkowania funkcji szkoł. Wokół pojęcia przestrzeni jako kategorii pedagogiki stosowanej(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 1992) Dylak, Stanisław; Skrzypczak, JózefThe paper discusses the proposition of analysing of school's infrastructure and its theoretical foundation. The essential features of school's infrastructure are stated by a shape and organizational space of a school building. However, the school's infrastructure should be analysed on the base of incontrology i.e. philosophy of human meeting and on the base of sociology of big cities centers. To conclude the authors contained the set of the basic questions which should be answered; and the authors have proposed some procedures for searching.Item Recenzje(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2005) Zając, Antoni; Dylak, Stanisław; Kaniewska, Maria; Czajkowska, Dominika; Rogowski, Witold; Iwanicka, AgnieszkaItem Współczesne tendencje w badaniach nad nauczycielem. Na przykładzie lematów badawczych prezentowanych na wybranych konferencjach naukowych organizowanych przez dwa światowe stowarzyszenia edukacyjne(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2003) Dylak, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofIn this article, the authors - using conferences’ proceedings - try to define the contemporary directions in research on teacher and teacher education i.e. in the study on teacher. The Authors took into consideration over 1200 papers presented on five international conferences organized by two world wide known educational organizations: ISATT - International Study Association for Teacher and Teaching and AECT - Association of Communication and Educational Technology. They were looking for presentations analyzing research results on teacher and teacher education. The Authors tried to categorize that research subjects. Eight main directions have been defined: Teacher's work - strategies, competences; teacher education; becoming a teacher - building the knowledge; teacher professional development and improvement; teachers learning in a workplace; context, environment and conditions for teacher's working; teachers thinking about themselves and the thinking about teachers; investigative approaches in a study on teachers.