Browsing by Author "Cieciura, Piotr"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Frazeologiczne innowacje kontekstowe w czeskiej reklamie prasowej(PAN oddział w Poznaniu, IFS UAM, Wydawnictwo Pro, 2007) Cieciura, PiotrItem Porównania i ich innowacje frazeologiczne w tekstach reklamy czeskiej(PAN oddział w Poznaniu, IFS UAM, Wydawnictwo Pro, 2005) Cieciura, PiotrItem Reklama a style funkcjonalne języka. Zarys problematyki(Komisja Slawistyczna PAN, Oddział w Poznaniu, IFS UAM, Wydawnictwo PRO, 2009) Cieciura, PiotrAutor prezentuje zarys szerokiego zagadnienia reklamy wobec stylów funkcjonalnych języka. Na początku przytacza cele komunikatu reklamowego opracowane przez znanych lingwistów J. Brabca i J. Bralczyka. Następnie autor prezentuje przegląd stanowisk językoznawców czeskich i polskich na temat przynależności tekstów reklamowych do danego stylu języka (styl publicystyczny, administracyjny, artystyczny bądź samodzielny styl reklamy), by ostatecznie dojść do wniosku, że pytanie o styl tekstów reklamowych pozostaje otwarte.Item Wymiany komponentów związków frazeologicznych w tekstach czeskich reklam(Komisja Slawistyczna PAN, Oddział w Poznaniu, IFS UAM, Wydawnictwo PRO, 2009) Cieciura, PiotrAutor zajmuje się w swoim artykule zagadnieniem innowacji frazeologicznej w tekstach czeskich reklam. Przedstawia cztery typy wymiany komponentów związków frazeologicznych: wymiany na element synonimiczny, wymiany na element o podobnych cechach formalnych, wymiany uwarunkowane charakterem reklamowanego produktu, swobodne wymiany elementów.