Browsing by Author "Gajewska-Skrzypczak, Iwona"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Szanse i problemy nauczania języków obcych na wyższych uczelniach technicznych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki nauczania języka angielskiego(2011-06-09T11:49:05Z) Gajewska-Skrzypczak, Iwona; Pfeiffer, Waldemar. PromotorNauka i nauczanie języków obcych stanowią w obecnych czasach bardzo ważny aspekt kształcenia młodych ludzi w polskim systemie edukacji. Transformacja ustrojowa i wejście Polski do Unii Europejskiej przyspieszyły zmiany programowe w nauce języków obcych w szkolnictwie każdego szczebla. Celem niniejszej dysertacji jest przedstawienie szans i problemów nauczania języków obcych na uczelniach technicznych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki nauczania języka angielskiego. Na podstawie badań empirycznych przedstawiam znaczenie wprowadzenia nauczania języka fachowego na lektoracie i analizuję główne potrzeby studentów uczelni technicznych w zakresie kompetencji językowych. Zastanawiam się, jak motywować przyszłych inżynierów i jak ich przekonać do celowości uczenia się języka specjalistycznego. Omawiam problemy występujące na lektoratach i jednocześnie staram się zaproponować możliwości dostosowania współczesnego lektoratu do potrzeb i wymagań studentów. Wnioski wypływające z przeprowadzonych badań potwierdzają słuszność nauki języka specjalistycznego na lektoracie na uczelniach technicznych. Moja propozycja to modułowa struktura lektoratu składająca się z części obligatoryjnych i opcjonalnych. Program powinien być podzielony na dwie grupy zajęć: język ogólnoakademicki i język specjalistyczny typowy dla danego profilu szkoły wyższej i studiowanej dziedziny. Tworzenie programu winno być oparte na analizie potrzeb, oraz we współpracy z pracownikami poszczególnych wydziałów i zakładami pracy.Item Teaching and learning foreign languages for special purposes at technical universities(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2010) Gajewska-Skrzypczak, IwonaThe main aim of my work is to explore the options and problems connected with teaching and learning ESP at technical universities. I tried to answer questions concerning the right choice of methods enabling students to develop their language skills effectively with an emphasis on professional language competence.