Browsing by Author "Gonen-Avital, Shiri"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Cultural Differences in Parental Attitudes and Ways of Coping Towards Learning Disabilities of their Children – An Outline of a Research Study(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2018) Gonen-Avital, ShiriThe main aim of the article is to identify and explain the issues of parents’ attitudes and ways of coping with their situation as parents toLearning Disability children, in relation to the differentCultural parents. This article stems from a deep and extensive dissertation research on parents’ attitudes toward their child Learning Disability in Israel and it is presented as an outline of the research study. Studying the parents attitudes and coping with their child’s Learning Disability, is an important area that should generate interest among researchers. The family is the source of the child’s development, and the parents are responsible for the creation of his values and beliefs. In summary, the connections between Learning disability, society and culture, attitudes, stress and coping concerning the parents of children diagnosed as having Learning was discussed in this article. There is an urgent need to explore these parents’ varied cultures, their different beliefs, attitudes, and their characteristics. It is important to remember that the family is a supportive framework that protects the child. The best way to help the L.D. child and his family is through understanding the way in which they experience the disability at home, and in the community.Item Cultural Diversity and its Implication on Parents’ Attitudes Toward their Child Learning Disability – An Outline of a Research Study(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2016) Gonen-Avital, ShiriBackground: Israel is a land of immigration – a multicultural society with a mosaic of different cul-tures. There are four maim ethnic groups in Israel: "Sabre" (born in Israel), Arabs, Russian, and Ethiopian. The main aim of this article is to present the connection between two main issues: Culture Diversity and the Attitudes of Israeli parents to children with Learning Disability (LD). This article stems from a deep and extensive dissertation research on parents' attitudes toward their child Learning Disability in Israel and it is an outline of the research study. Family: The resilience and strength of the family depend on the social, cultural and personality of the family in general, and parents in particular. The parents play a crucial role in facilitating and maintaining wellness in children with developmental disorders. Learning Disability: Today, in the modern world, in the information era, when processing information skills are necessary in everyday life, Learning Disability turn into a widespread phenomenon. Learning disability is a general term that refers to a heterogeneous group of disorders manifested in the acquisition and operation of attention, speaking, reading, writing, or mathematical abilities. Within the Hebrew students in Israel (years 2013-2014), 10.10% are diagnosed with learning disability. In summary, due to the fact that Israel is an immigration country, it is vital to research the implication of parents' attitudes toward their child Learning Disability for the wellbeing of the family and the society.Item Różnice kulturowe w postawach rodziców wobec trudności w uczeniu się ich dzieci w Izraelu(2018) Gonen-Avital, Shiri; Mamzer, Hanna. PromotorPoprzez sprawdzenie wpływu różnic kulturowych na postawy i radzenie sobie rodziców z czterech grup etnicznych (rodowici Izraelczycy, mieszkańcy krajów byłego ZSRR, Etiopczycy, muzułmanie) z trudnościami w przyswajaniu wiedzy przez ich dzieci – syndrom LD (learning disability), badania koncentrują się na czynnikach, które stymulują lub utrudniają skuteczną komunikację pomiędzy rodzicami a systemem szkolnictwa w Izraelu. Pytania badawcze: Czy znajdziemy różnice pomiędzy czterema grupami etnicznymi rodziców dzieci z LD, w odniesieniu do wymiarów kulturowych, postaw i radzenia sobie z problemem LD u ich dzieci. Teoria czterech wymiarów kulturowych Hofstede'a była tutaj podstawowym modelem teoretycznym. Metoda: Badania jakościowe, na próbie kuli śnieżnej. Przeprowadzono 18 wywiadów pogłębionych. Wyniki wskazują, że różnice pomiędzy czterema grupami etnicznymi i czterema wymiarami kulturowymi można podzielić na dwie główne grupy: 1. Rodowici Izraelczycy, mieszkańcy krajów byłego ZSRR., 2. Etiopczycy i muzułmanie. Istotne były różnice w zakresie gotowości do podzielenia się swoimi obawami, chęci zasięgnięcia porady u specjalistów, chęci udziału w grupie wsparcia oraz w kwestii zaangażowania męża i radzenia sobie z LD. Wniosek: Wszelkie działania dotyczące różnic kulturowych należy podejmować zgodnie z kulturą pochodzenia rodziców. Rodzice dzieci z LD nie powinni być traktowani jako jedna jednostka i powinniśmy dostosować właściwy sposób współpracy oparty na kulturze, właściwym podejściu i metodach radzenia sobie z tym problemem. Wkład w badania naukowe: Zapewnienie nowego zasobu wiedzy w dziedzinie oświaty, podniesienie świadomości w zakresie aspektów socjologicznych jako części procesu decyzyjnego, stworzenie modelu jako podstawy do podejmowania działań, zaproponowanie wartości dodanej dla poprawy dialogu pomiędzy ustawodawcami a przedstawicielami środowiska oświaty, wniesienie wkładu w dziedzinę badań naukowych poprzez przedstawienie istotnych wyników z implikacjami dla innych dziedzin