Browsing by Author "Scheibe, Anna"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Czynniki warunkujące wpływ informacji nieformalnych rozpowszechnianych za pośrednictwem Internetu na decyzje zakupowe(2012) Scheibe, AnnaCelem opracowania jest usystematyzowanie dostępnych wyników badań dotyczących wpływu nieformalnych informacji na zachowania nabywców. Na bazie analizy literatury uznano, że wpływ ten uzależniony jest od trzech grup czynników tj. typu nabywcy, rodzaju produktu oraz charakteru informacji i jej źródeł. W opracowaniu przedstawiono wpływ wyżej wymienionych grup czynników na zachowanie nabywców. Wskazano także ograniczenia dokonanej analizy i możliwe kierunki dalszych badań.Item Marketing w administracji publicznej(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013) Scheibe, AnnaPrzemiany zachodzące w otoczeniu organizacji powodują, że bardziej wymagający konsumenci oczekują wyższego poziomu obsługi zarówno przez podmioty prywatne jak i publiczne. Wywiera to wpływ także na organy administracji publicznej, które muszą podążać zmianami w zachowaniu interesantów. Szansą na szybkie dostosowanie się jest wykorzystywanie koncepcji, którymi dotychczas posługiwały się w głównej mierze przedsiębiorstwa. Wymienić tu można choćby marketing wewnętrzny, nakierowany na osoby zatrudnione w organizacji i opierający się na założeniu, że zadowoleni pracownicy kreują także zadowolenie odbiorców. Kolejny przykład to marketing relacyjny, który nastawiony jest na kreowanie długoterminowych relacji z interesariuszami. Wśród narzędzi marketingowych sugeruje się wykorzystywanie charakterystycznego dla usług modelu 7P, obejmującego produkt, cenę, dystrybucję, promocję, ludzi, procesy i świadectwo materialne. Szczególnym wyzwaniem, dla organów administracji publicznej może okazać się rozwój Internetu. Staje się on nie tylko źródłem informacji, lecz ważnym elementem życia społecznego. W przestrzeni wirtualnej zauważyć można pojawianie się szczególnego rodzaju konsumentów - prosumentów, czyli osób pragnących nie tylko kupować produkty zaspokajające ich potrzeby, lecz także aktywnie zaangażować się w kształtowanie oferty, jaka jest do nich kierowana. Prosumenci chętnie prezentują swe opinie, oceniają produkty, wymieniają się poglądami i przedstawiają sugestie dotyczące sposobów rozwiązania problemów. Ich postępowanie może przynosić organom administracji wiele korzyści - ułatwiać dialog społeczny i kształtować pozytywny wizerunek organizacji. Niestety, taka swobodna wymiana informacji niesie ze sobą również pewne zagrożenia (jak na przykład możliwość sugerowania sposobów omijania prawa), którym organy administracji publicznej powinny sprostać.Item Marketing w administracji publicznej(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2013) Scheibe, AnnaItem Media społecznościowe a możliwości integracji(Marketing i rynek, 2014) Scheibe, AnnaRozwój technik Web 2.0 zmienił charakter komunikacji nie tylko pomiędzy organizacją i interesariuszami, lecz także pomiędzy samymi interesariuszami. Umożliwił on precyzyjne dotarcie do małych społeczności, a nawet indywidualnych odbiorców. Rozwój mediów spowodował, że konieczne stało się dostosowanie formy przekazu do ich charakteru, przy równoczesnym zachowaniu jego spójności, służącej kreowaniu wizerunku marki. W efekcie idee integracji komunikacji marketingowej stały się tak ważne jak nigdy dotąd. Celem artykułu jest określenie wyzwań, jakie rozwój mediów społecznościowych stawia przed specjalistami ds. marketingu, biorąc pod uwagę możliwości integracji komunikacji marketingowej, w celu kreowania pozytywnego wizerunku marki. W opracowaniu wyznacza się trzy płaszczyzny integracji komunikacji marketingowej i określa wpływ mediów społecznościowych na możliwości integracji na każdej z nich.Item Possession or Sharing - The New Rules of Property Management in Profit Making(Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Poznań, 2014-06) Scheibe, AnnaThe aim of the study is to evaluate the new rules of property management in profit making. The author analyse the notion of the property and its meaning for the profit creation process, changes in the contemporary business environment and creating competitive advantage in new conditions on the example of the use of intellectual property rights, property and profits in the new reality.Item Prosument Behaviour In Brand Creating(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2012) Scheibe, Anna; Nalepka, Adam; Ujwary-Gil, AnnaA brand remains a considerable source of the competitive advantage. One of the elements contributing to its power is image. The information revolution and globalization make it necessary to search for new means of differentiating brands. One of them is engaging consumers in the brand creation process. In light of the development of the Web 2.0, prosumers – active consumers functioning both as consumers and partly as producers – can have a meaningful influence on the image of brands. Their activities can entail both positive as well as negative effects.Item Rodzaj serwisu internetowego a ocena wiarygodności zamieszczanych w nim informacji nieoficjalnych(2013) Scheibe, AnnaW dobie rewolucji informacyjnej zmienia się natura komunikacji marketin-gowej z opartej na zasadach „jeden z jednym” na „wielu z wieloma”. Konsu-menci dokonując oceny oferty rynkowej coraz częściej opierają się na informa-cjach nieoficjalnych, które odnajdują w różnego rodzaju serwisach interneto-wych. Celem artykułu będzie zbadanie, jaki jest wpływ serwisu internetowego, w którym zamieszcza się nieoficjalne posty, na ocenę wiarygodności odnalezio-nych tam informacji. W opracowaniu podejmie się próbę oceny znaczenia po-wiązań pomiędzy właścicielem marki a właścicielem portalu oraz zbadania, czy konsumenci podejmują próby oceny wiarygodności portali, na których odnajdują informacje nieoficjalne.Item SPRAWOZDANIA I INFORMACJE. KONKURENCJA WE WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARCE KONFERENCJA NAUKOWA Poznań, 6-7 listopada 2006 r.(Wydział Prawa i Administracji UAM, 2007) Jantoń-Drozdowska, Elżbieta; Scheibe, AnnaItem Unconventional Methods of Marketing Communication(National-Louis University, 2013) Scheibe, Anna; Nalepka, Adam; Ujwary-Gil, AnnaIn the era of an information revolution customers come in contact with huge numbers of marketing messages in their everyday lives. This leads to so called, information noise, which may result in many messages going unnoticed. Thus marketing managers are forced to search for more effectively ways of getting customers’ attention and are more willingly to use unconventional promotional methods based on using original forms or places in an effort to create the element of surprise and make their message more eye-catching for the targeted audience. This kind of move tends to evoke strong emotions, motiving readers to pass the message on. Creating such a buzz around brand name would also enhance the campaign’s effect. Unfortunately, this form of communication also brings with it some negative effects due to controversial or taboo topics connected with sensitive social issues. An analysis of the advertising methods used by the owners of the most powerful Polish brands shows that there is some evidence of the use of such methods in Poland. Nevertheless unconventional advertising methods are not a commonly used practice.