Browsing by Author "Zamojska, Eva. Promotor"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Terapia zajęciowa dla osób w wieku późnej dorosłości prowadzona w Dziennych Domach Pomocy Społecznej – stan aktualny, zadania i pożądane kierunki zmian(2018) Sienkiewicz-Wilowska, Julia Anastazja; Zamojska, Eva. PromotorDysertacja doktorska pt. Terapia zajęciowa dla osób w wieku późnej dorosłości prowadzona w Dziennych Domach Pomocy Społecznej – stan aktualny, zadania i pożądane kierunki zmian, dotyczy zagadnień związanych ze stosowaniem terapii zajęciowej w usprawnianiu i aktywizowaniu osób w okresie późnej dorosłości. W trzech pierwszych rozdziałach omówione zostały teoretyczne podstawy pracy. Pierwszy z nich poświęcony jest późnej dorosłości. Rozdział drugi koncentruje się na prezentacji aktualnej oferty zajęć skierowanej do osób w tym wieku. Przedmiot rozdziału trzeciego stanowi terapia zajęciowa (definicje i koncepcje teoretyczne dotyczące tej formy terapii funkcjonujące w Polsce i poza Polską, ustawy i rozporządzenia regulujące prowadzenie terapii zajęciowej i kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce). Rozdział czwarty poświęcony został przedstawieniu metodologicznych założeń badań własnych. W rozdziale piątym zaprezentowane zostały wyniki badań przeprowadzonych we wszystkich samodzielnych Dziennych Domach Pomocy Społecznej w Poznaniu. Wyniki zostały podzielone na dwie części – pierwszą, prezentującą informacje uzyskane w efekcie wywiadów przeprowadzonych z terapeutami zajęciowymi, oraz drugą – przedstawiającą wyniki badań kwestionariuszowych przeprowadzonych na grupie uczestników terapii zajęciowej. Rozdział ostatni zawiera ogólne refleksje na temat stosowania tej formy usprawniania osób w okresie późnej dorosłości w Polsce.Item Wojskowa kariera zawodowa w doświadczeniach kobiet. Studium socjopedagogiczne(2019) Judzińska, Aneta; Zamojska, Eva. Promotor; Popow, Monika. PromotorRozprawa podejmuje zagadnienie wojskowej kariery zawodowej w doświadczeniach kobiet. Za cel pracy przyjęto rekonstrukcję doświadczeń zawodowych kobiet korpusu oficerskiego Wojska Polskiego oraz analizę procesów konstruowania przez nie karier zawodowych. Potrzebę eksploracji zjawiska potęguje deficyt wiedzy na temat sposobu doświadczania przez żołnierki rozwoju zawodowego. Społeczne znaczenie tematu podjętego w niniejszej rozprawie doktorskiej wpisuje się w szerszy kontekst procesu przemian kulturowych w obszarze ról płciowych. Praca składa się z czterech rozdziałów teoretycznych, jednego rozdziału metodologicznego oraz z sześciu rozdziałów poświęconych analizie i interpretacji materiału badawczego. W części teoretycznej przedstawiono historyczne i współczesne aspekty pracy i kariery zawodowej kobiet. Uwzględniono znaczenie czynników socjalizacyjnych, edukacyjnych i instytucjonalnych dla procesu konstruowania przez kobiety kariery zawodowej. Badania przeprowadzono w oparciu o wykorzystanie metod jakościowych w ramach paradygmatu konstruktywistycznego. Jako główne narzędzie badawcze zastosowano indywidualny wywiad częściowo ustrukturyzowany. W części empirycznej zawarto analizę i interpretację wyników badań dotyczących kształtowania dostępu do wojskowej kariery zawodowej oraz jej przebiegu w doświadczeniu badanych.