Metodyka realizacji kół zainteresowań IT i taksonomia efektów

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Advisor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania

Title alternative

Teaching methods in IT cicrles of interest, and taxonomy of effects

Abstract

Artykuł przedstawia sposób racjonalizacji zajęć pozalekcyjnych w formie kół zainteresowań infotechnicznych, charakterystykę kluczowych faz oraz taksonomię działań i efektów. Istotą metodyczną każdej jednostki dydaktycznej jest inicjowanie czterech faz (sensytywności, responsywności, problemowości, konstruktywności) i osiąganie czterech poziomów emocjonalno-świadomościowych (receivingu, respondingu, inquiringu oraz immesji).
The article presents a way of improving circles of interes in the form of circles of interest on info-technology, the characteristics of key phases and taxonomy of activities and effects. The methodological gist of each didactic unit lies in initiating 4 phases (sensitiveness, responsiveness, problem-solving and constructiveness) and in reaching 4 emotion-consciousness levels (receiving, responding, inquiring and immersion).

Description

Sponsor

Europejski Fundusz Społeczny

Keywords

Kompetencje, Competences, Innowacja, Innovation, Sensytywność, Sensitiveness, Responsywność, Responsiveness, Taksonomia, Taxonomy, Kreowanie, Creation, Programowanie, Programming, Proces, Process, Strategia, Strategy, SWOI

Citation

[w:] S. Ubermanowicz, K. Wawrzyniak (red.) Program nauczania-uczenia się infotechniki, tom II, ss. 42-56

ISBN

978-83-934691-6-1
978-83-934691-8-5 (tom II)
978-83-934691-9-2 (PDF)

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego