Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/11921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMróz, Karolina-
dc.contributor.editorAdamczak, Marcin-
dc.date.accessioned2014-10-20T08:42:49Z-
dc.date.available2014-10-20T08:42:49Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationImages, nr 21-22, 2013, s. 242-251pl_PL
dc.identifier.issn1731-450x-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/11921-
dc.description.abstractMedialized way of perceiving and continual stuffing of reality with moving images have substantial impact on viewer’s perception, and thus on the interpretation of cinematic work. We cannot create contemporary cinema without understanding changes that the film and audiovisual audiences currently undergo. Contemporary audience has become nomadic more now than ever, and the spectator takes part in a grand spectacle that shapes their identity.pl_PL
dc.description.abstractZmediatyzowany sposób postrzegania i sukcesywne wypełnianie naszej rzeczywistości ruchomymi obrazami mają znaczący wpływ na percepcję odbiorcy, a co za tym idzie na interpretację dzieła filmowego. Nie możemy być twórcami współczesnego kina nie rozumiejąc zmian, jakie zachodzą obecnie w widowni filmowej i audiowizualnej. Współczesna widownia stała się bardziej niż kiedykolwiek nomadyczna, a widz uczestniczy w wielkim spektaklu formującym jego tożsamość.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu; Wydawnictwo PWSFTViT w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesProduction Culture;22-
dc.subjectViewerpl_PL
dc.subjectperceptionpl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjecttelevisionpl_PL
dc.subjectinterlocutorpl_PL
dc.subjectaudiencepl_PL
dc.subjectcinemapl_PL
dc.subjectfilm productionpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectdigitalisationpl_PL
dc.subjectinteractivitypl_PL
dc.subjectilusionpl_PL
dc.subjectscreenpl_PL
dc.subjectperceivingpl_PL
dc.subjectreceptionpl_PL
dc.subjectwidzpl_PL
dc.subjectpercepcjapl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjecttelewizjapl_PL
dc.subjectrozmówcapl_PL
dc.subjectaudytoriapl_PL
dc.subjectkinopl_PL
dc.subjectprodukcja filmowapl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectcyfryzacjapl_PL
dc.subjectinteraktywnośćpl_PL
dc.subjectiluzjapl_PL
dc.subjectekranpl_PL
dc.subjectrecepcjapl_PL
dc.titleZmiany percepcji w wyniku oddziaływania nowych mediów i nowych modeli odbioru dzieła filmowegopl_PL
dc.title.alternativeThe changes of perception as an effect of the influence of new media and new modes of reception of filmpl_PL
dc.typeArtykułpl_PL
Appears in Collections:Images, nr 21-22, 2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karolina Mróz - Zmiany percepcji w wyniku oddziaływania nowych mediów i nowych modeli odbioru dzieła filmowego.pdf128.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.