Sytuacja stresowa matek wychowujących dzieci upośledzone umysłowo

Loading...
Thumbnail Image

Date

2002

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Uniwersytet Warszawski. Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania

Title alternative

Abstract

Celem badań przedstawionych w pracy, było określenie związków pomiędzy temperamentem i stosowanymi strategiami radzenia sobie ze stresem, a oceną własnej sytuacji życiowej, matek dzieci upośledzonych umysłowo. W badaniu uczestniczyły matki dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym, w wieku 18-25 lat. Otrzymane wyniki, pokazały, że spośród cech temperamentalnych „niezadowolenie”, a spośród stylów rodzenia sobie, coping emocjonalny, najsilniej warunkują ocenę własnej sytuacji życiowej jako stresującej w badanej grupie matek

Description

Sponsor

Keywords

niepełnospawność intelektualna, style radzenia sobie ze stresem, temperament

Citation

Psychologia-Etologia-Genetyka tom 5, 2002, 65-84

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego