Od segregacji do równych praw – z perspektywy zmian polityki edukacyjnej w aspekcie dostępu dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością do edukacji

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wydawnictwo Naukowe UAM

Title alternative

From Segregation to Equal Rights – From the Perspective of Educational Policy Changes in the Access to Education of Children and Young People with Disabilities

Abstract

The article discusses the different views on people with disabilities in selected periods of history and the impact of international law on the changed perception of students with disabilities in the Polish educational system. Part 2 presents three possible paths of education of students with disabilities: segregation, integration and inclusion.

Description

Sponsor

Keywords

segregation, integration, inclusion, evolution of views, education system, pupil/ person with a disability

Citation

Studia Edukacyjne, 2015, nr 34, s.45-69

ISBN

978-83-232-2896-7

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego