Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/21873
Title: Jak rozmawiać o prawach dziecka z przedszkolakami – na przykładzie programu edukacyjnego „Kolory Dzieciństwa”
Other Titles: How to discuss children’s rights with nursery school pupils? An example of educational curriculum “Colours of Childhood
Authors: Dziel-Sierszuła, Magdalena
Keywords: children’s rights
democratic education
nursery school
curriculum „The colours of childhood”
Issue Date: 2015
Publisher: Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Wydział Nauk Społecznych, Instytut Filozofii UAM
Citation: Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2015, Tom 4, Nr 2, s. 199-222.
Abstract: The article raises the issue of children’s rights. The main question it seeks to address is whether children should be taught about their human rights and if so, by what means. The article presents the basic assumptions of the innovative curriculum „Colours of childhood”, which outlines how the subject of children’s rights can be implemented into the teaching practice. The last part contains the results of brief survey of teachers and parents concerning the evaluation the curriculum „Colours of childhood”.
URI: http://hdl.handle.net/10593/21873
DOI: 10.14746/fped.2015.4.2.23
ISSN: 2299-1875
Appears in Collections:Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2015, Tom 4, Nr 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11 - Jak rozmawiać o prawach dziecka z przedszkolakami – na przykładzie programu edukacyjnego „Kolory Dzieciństwa” - Magdalena Dziel-Sierszuła.pdf805.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons