Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/25289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTomaszewski, Norbert-
dc.date.accessioned2020-01-08T09:22:55Z-
dc.date.available2020-01-08T09:22:55Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationPrzegląd Politologiczny nr 4, 2019, s. 143-152.pl
dc.identifier.issn1426-8876-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/25289-
dc.description.abstractModern political campaigns in the United States need to combine the use of traditional and new media in order to let the candidate win. The emergement of social media allowed the campaign staffs to create a bond with the voter, through sharing and evaluating the content uploaded by the candidate. Nowadays, with the help of the internet, candidate is able to spend less time and money on the campaign, while interacting with a much bigger number of followers. The internet, however, is a rather new invention and only in the 21st century more than 50% of Americans started to use it on a daily basis. The study aims at determining how did the presidential candidates in the United States try to attract the voter with the help of the World Wide Web – what is more, it’s goal is to answer what kind of voter used the internet back in the 20th century and what kind of candidate would have the biggest chance to attract him.pl
dc.description.abstractWspółczesne kampanie polityczne muszą sprawnie operować zarówno tradycyjnymi środkami przekazu, jak i nowymi mediami, by ich kandydat mógł wygrać. Rozwój social mediów pozwala nawiązać relację z wyborcą, poprzez możliwość udostępniania oraz interakcji kontentu udostępnianego przez kandydata. W dzisiejszych czasach, z pomocą internetu, kandydat może poświęcić mniejszą ilość pieniędzy oraz czasu na kampanię, jednocześnie mając dostęp do szerszej bazy potencjalnych wyborców. Warto jednak pamiętać, że internet jest nowym wynalazkiem, a na początku XXI wieku jedynie odrobinę ponad 50% Amerykanów miało do niego codzienny dostęp. Celem artykułu jest sprawdzenie w jaki sposób kandydaci w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych próbowali zachęcić wyborców do swojej kandydatury poprzez użycie internetu; co więcej, artykuł zadaje pytanie jaki typ wyborcy korzystał z internetu w XX wieku oraz jakiego typu kandydaci mieli największe szanse na zdobycie ich poparcia.pl
dc.language.isoengpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe WNPiD UAMpl
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesspl
dc.subjectinternetpl
dc.subjectpresidential electionspl
dc.subjectDemocratic Partypl
dc.subjectwebsitepl
dc.subjectpolitical campaignpl
dc.subjectInternetpl
dc.subjectwybory prezydenckiepl
dc.subjectPartia Demokratycznapl
dc.subjectstrona internetowapl
dc.subjectkampania politycznapl
dc.titleHow the internet has influenced political campaigns in the United States in the 20th centurypl
dc.title.alternativeJak Internet wpłynął na kampanie polityczne w Stanach Zjednoczonych w XX wiekupl
dc.typeArtykułpl
dc.identifier.doi10.14746/pp.2019.24.4.10-
Appears in Collections:Przegląd Politologiczny, 2019, nr 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10-Tomaszewski.pdf667.78 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.