Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/4693
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLapis, Włodzimierz-
dc.date.accessioned2013-02-23T14:56:52Z-
dc.date.available2013-02-23T14:56:52Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationJęzyk. Komunikacja. Informacja, 2007, tom 2, s.77-91pl_PL
dc.identifier.issn1896-9585-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/4693-
dc.description.abstractW niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań sprawdzających, co – w opinii społecznej – jest niezbędne w skutecznej komunikacji. W tym celu, za pomocą wyszukiwarki internetowej, zebrano z Internetu stosowne frazy z wyrażeniami typu „rozumienie się”, „zrozumienie się” i „porozumienie się” i przeanalizowano je pod interesującym nas względem. Umożliwiło to określenie społecznych definicji tych trzech pojęć i skonfrontowanie ich z definicjami słownikowymi. W badaniach posłużono się innowacyjną metodą (autorstwa piszącego te słowa) przeciwnej analizy.pl_PL
dc.description.abstractThe paper shows the results of research into what – in people’s opinion – is necessary in effective communication. An internet search engine was used to collect some Polish sentences with the phrase “understanding without something”. These phrases were then analysed using an innovative method of the so-called “reverse analysis”. This enabled us to formulate the popular definitions of these notions and then compare them with their dictionary definitions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherSORUS S.C. Wydawnictwo i Drukarnia Cyfrowapl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectskuteczna komunikacjapl_PL
dc.subjectdefinicja społeczna komunikacjipl_PL
dc.subjectmetoda przeciwnej analizypl_PL
dc.titleSpołeczne uwarunkowania skutecznej komunikacjipl_PL
dc.typeArtykułpl_PL
Appears in Collections:Język. Komunikacja. Informacja, 2007, tom 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05-Lapis.pdf243.83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.