Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/4756
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorStępień, Małgorzata-
dc.date.accessioned2013-02-26T09:11:07Z-
dc.date.available2013-02-26T09:11:07Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationŚrodkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2009, nr 1-2, s. 312-337pl_PL
dc.identifier.issn1731-7517-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/4756-
dc.description.abstractZ niniejszych rozważań wynika, że wokół opracowania, rekonstrukcji i kontynuacji danego dzieła prawdopodobnie zawsze będą istnieć wątpliwości, ponieważ dotyczą one materii już istniejącego dzieła, a wszelkie ingerencje w istocie naruszają jego prawo do integralności. Dlatego właśnie dzieło macierzyste powinno stać na pierwszym miejscu, a opracowujący, tłumacz, kontynuator i rekonstruktor z szacunkiem w jego cieniu.pl_PL
dc.description.abstractThe conclusion of the considerations in this paper is that the analysis, reconstruction and continuation of a given work of art will probably always raise some doubts since they concern the existing work, and any kind of intervention infringes on this work’s right to remain integral. Therefore the original work of art should always come first whereas an analyst, translator, continuator and reconstructor should stay respectfully in the background.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe WNPiD UAM w Poznaniupl_PL
dc.subjectDzieło macierzystepl_PL
dc.subjectOpracowaniepl_PL
dc.subjectKontynuacjapl_PL
dc.subjectRekonstrukcjapl_PL
dc.titleKontrowersyjna twórczość: opracowanie, kontynuacja, rekonstrukcjapl_PL
dc.title.alternativeControversial Art: Analysis, Continuation, and Reconstructionpl_PL
dc.typeArtykułpl_PL
Appears in Collections:Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2009, nr 1/2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
M. Stępień.pdf128.83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.