Kompetencje matematyczne – założone sposoby kształtowania i dyskursy popkulturowe

Title alternative

Abstract

W rozdziale podjęto próbę refleksji nad wycinkiem współczesnego dzieciństwa związanym z kształtowaniem i dekształtowaniem kompetencji matematycznych. W pierwszej jego części zakreśliliśmy szkolne (zarówno teoretyczne, jak i praktyczne) uwarunkowania rozwoju kompetencji matematycznych małego ucznia. W kolejnej przedstawiliśmy wyniki badań własnych – diagnozę stanu kompetencji matematycznych dzieci kończących edukację elementarną. Ostatnia – trzecia – część rozdziału poświęcona jest poszukiwaniom społeczno-kulturowych determinantów kompetencji matematycznych dzisiejszych dzieci.

Description

Sponsor

Keywords

Edukacja, Kompetencje matematyczne, Popkultura

Citation

Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, red. H. Sowińska, s. 213-241.

ISBN

978-83-232-2256-9

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego