Historia dramy

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013-05-16

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title alternative

Abstract

Pierwsze doniesienia o próbach zastosowania dramy jako metody edukacyjnej można odnaleźć na przełomie XIX i XX wieku w Anglii. W 1917 roku Caldwell Cook wprowadził metodę ,,grania ról” w Pears School w Cambridge oraz jako pierwszy sformułował tezę, że granie jest skuteczną metodą nauczania. Jednakże okazuje się, że źródła i początki tej metody, podobnie jak psychodramy sięgają znacznie wcześniej. Mimo to historia dramy w edukacji i szkole rozpoczyna się w XX wieku.

Description

Materiał dydaktyczny jest przeznaczony dla studentów specjalności nauczycielskiej w ramach modułu kształcenia psychopedagogicznego i dydaktycznego, tematyka odnosi się do współczesnych teorii rozwoju osobowości, teorii kształcenia i wychowania oraz praktyki edukacyjnej, z uwzględnieniem kreatywnych metod pracy grupowej.

Sponsor

Keywords

Citation

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego