Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/7500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProkop, Izabela-
dc.contributor.authorNowicka, Agnieszka-
dc.date.accessioned2013-07-29T08:25:20Z-
dc.date.available2013-07-29T08:25:20Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10593/7500-
dc.description.abstractZbadanie działań negocjacyjnych studentów uczących się j. angielskiego na poziomie zaawansowanym w odniesieniu do rozwoju ich kompetencji komunikacyjnej, a w szczególności umiejętności osiągania interaktywności i tworzenia dyskusji argumentacyjnej. Badanie ustala związki między rozgrywaniem konfliktu kognitywno-społecznego w różnych typach dyskusji a rozwojem samodzielności i świadomości komunikacyjnej studentów.pl_PL
dc.description.abstractRezultaty: Studenci rozwijają świadomość i samodzielność komunikacyjną w trakcie negocjowania problemu argumentacyjnego i komunikacyjnego, gatunku mownego, relacji, ról i celów w dyskusji, za pomocą określonych działań negocjacyjnych w określonych kontekstach komunikacyjnych. Opracowano typologię działań argumentacyjnych i sygnałów dialogowych w odniesieniu do 3 kryteriów: interakcyjnych ról słuchacza i mówiącego, zindywidualizowania działań, jako czynniku określającym styl interakcyjny mówiącego, 3 typów organizacji preferencyjnej: szkolnej, ukierunkowanej na współzawodnictwo i współpracę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectetnometodologiczna analiza konwersacyjna,pl_PL
dc.subjectdydaktyka j. angielskiego jako JOpl_PL
dc.subjectlingua francapl_PL
dc.subjectkompetencja interakcyjnapl_PL
dc.subjectkonflikt społeczno-kognitywnypl_PL
dc.subjectuczenie się w interakcjipl_PL
dc.subjectkonstruktywizm społecznypl_PL
dc.titleSygnały dialogowe i działania argumentacyjne w dyskusjach osób uczących się języka angielskiego. Rozwijanie samodzielności komunikacyjnej poprzez negocjowaniepl_PL
dc.typeDysertacjapl_PL
Appears in Collections:Doktoraty 1990-2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANowickaDoktorat.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.