Konstruowanie projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla uczniów
Loading...
Date
2003
Authors
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Instytut Badań Edukacyjnych
Title alternative
Abstract
Autor traktuje pracę psychologa jako działanie racjonalne i wyodrębnia w nim trzy fazy: 1) fazę przygotowawczą, 2) fazę realizacyjną i 3) fazę ewaluacyjno-korektywną. W artykule prezentuje szczegółową analizę fazy przygotowawczej jako procesu tworzenia projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla ucznia. Według autora psycholog konstruując projekt pracy z dzieckiem, powinien przeprowadzić diagnozę gotowości szkolnej i ustalić cele pracy oraz ich hierarchię. Jego zadaniem jest także utworzenie planu pracy poprzez przygotowanie harmonogramu realizacji celów i dobranie odpowiednich formy pracy z uczniem dopuszczonych do realizacji na terenie szkoły. Obok charakterystyki procesu projektowania w artykule można także znaleźć ogólne wskazówki dotyczące materialnej formy projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla ucznia.
Description
Sponsor
Keywords
pomoc psychologiczna w szkole, gotowość szkolna
Citation
Edukacja 1 (81), 2009, s. 87-97