Przybysz, Kinga2018-04-272018-04-272016Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2016, nr 3, s. 121-133.1731-7517http://hdl.handle.net/10593/23026Artykuł jest próbą spojrzenia na relacje państwo – kościół katolicki poprzez pryzmat dyskursu „Gościa Niedzielnego”. Z uwagi na ich złożony charakter, w centrum zainteresowania znalazł się jeden, konfliktogenny obszar: edukacja publiczna, a dokładniej lekcje religii oraz edukacja seksualna. Wyniki przeprowadzonych badań sugerują, że na łamach „Gościa” oczekiwano, iż państwo spełni formułowane przez redakcję postulaty, z uwagi na fakt, że reprezentują one katolicką większość.The paper aims to depict State-Catholic Church relations within the framework of the discourse of the „Gość Niedzielny” weekly. Since the relations between the State and the Church are very complex the paper focuses on one, controversial topic, namely public education (religious education and sexual education in particular). Research findings suggest that the journalists of „Gość Niedzielny” expected the State to fulfill the demands proposed by them, as they represent the Catholic majoritypolinfo:eu-repo/semantics/openAccessGość NiedzielnydyskursedukacjaKościół katolickidiscourseeducationCatholic churchRelacje państwo–Kościół katolicki w dyskursie „Gościa Niedzielnego”. Casus edukacji publicznejRelations between the State and the Catholic Church in the discourse of the „Gość Niedzielny” weekly. A case of public educationArtykułhttps://doi.org/10.14746/ssp.2016.3.5