Łuszczykiewicz, Piotr. PromotorSzulc, Magdalena2019-12-162019-12-162019http://hdl.handle.net/10593/25273Wydział Filologii Polskiej i KlasycznejRozprawa doktorska podejmuje temat autokreacji wizerunkowej w mediach społecznościowych wśród blogerów modowych w perspektywie genologii literackiej. Celem dysertacji jest wskazanie zależności gatunkowości wybranych kanałów mediów społecznościowych i kreowanego za ich pomocą wizerunku oraz potwierdzenie hipotezy, że każdy omawiany kanał social mediów może być definiowany jako osobny gatunek lub makrogatunek, co w efekcie wpływa na rodzaj podejmowanych w nim działań. Praca podzielona jest na cztery rozdziały: w rozdziale pierwszym ukazano związki mody z kreowaniem wizerunku, w rozdziale drugim podjęto analizę mediów społecznościowych jako obszaru kreowania wizerunku, trzeci rozdział rozpatruje social media z genologicznego punktu widzenia, natomiast czwarty poświęcony jest autokreacji blogerów modowych w mediach społecznościowych.The doctoral dissertation is focused on the subject of image autocreation in social media among fashion bloggers in the perspective of literary genology. The aim of the dissertation is to indicate the dependence of the genre of selected social media channels and the image created with their use, and to confirm the hypothesis that each discussed social media channel can be defined as a separate genre or macro-genre, which in effect influences the type of activities undertaken. The dissertation is divided into four chapters: the first chapter shows fashion relationships with creating the image, the second chapter analyzes social media as an area of image creation, the third chapter deals with social media from a genological point of view, while the fourth is dedicated to image autocreation of fashion bloggers in social media.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessmedia społecznościowesocial mediablogiblogswizerunekimageautokreacja wizerunkowaimage autocreationblogerzy modowifashion bloggersOd gatunku do wizerunku. Autokreacje blogerów modowych w mediach społecznościowychFrom genre to image. Autocreations of fashion bloggers in social mediaDysertacja