Marcinkowski, Piotr2010-03-012010-03-012008Biblioteki w procesie dydaktycznym i badaniach naukowych: III Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej, Łódź, 25-27 czerwca 2008 r.: materiały konferencyjne.9788392030256http://hdl.handle.net/10593/171W ostatnich latach uległa zmianie rola biblioteki akademickiej. Z miejsca gdzie przychodzi się wypożyczyć książkę na zewnątrz lub przeczytać artykuł w czytelni biblioteka przekształca się w strefę wiedzy (knowledge space) gdzie użytkownicy już nie tylko czytają, ale bardziej "są". Knowledge space to nie tylko nowy gmach, ale także nowy "duch instytucji". W opinii wielu użytkowników najsłabszym ogniwem tak powstałej przestrzeni informacyjnej są bibliotekarze, którzy często nadal chcą być reglamentatorami wiedzy. Jaka jest rola bibliotekarza w nowej rzeczywistości? Czy jego miejsce na współczesnej uczelni wyższej jest nadal w czytelni czy też w sali wykładowej i na zebraniach instytutowych? Referat przedstawi próbę odpowiedzi na te pytania.plbibliotekilibrariesprzestrzeń wiedzyknowledge spaceBibliotekarz w akademickim knowledge spaceMateriały konferencyjne