Stelter, Żaneta2016-01-052016-01-052015-12Diametros, 46 (2015), s. 92-110.http://hdl.handle.net/10593/14150Jednym z elementów decydujących o jakości życia człowieka jest poczucie sensu życia. Ma ono szczególne znaczenie w sytuacjach granicznych. Jedną z takich sytuacji jest przyjście na świat dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących problematyki poczucia sensu życia rodziców wychowujących dziecko z ograniczoną sprawnością umysłową. W badaniach wzięło udział 87 matek i 65 ojców wychowujących niepełno-sprawnego intelektualnie potomka. Badani rodzice charakteryzują się wysokim poziomem sensu życia. Wyniki pokazały, że poczucie sensu życia rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ma związek m.in. z: cierpieniem, jakiego doświadczają rodzice w wyniku ograniczonej sprawności intelektualnej córki/syna; sposobem realizacji roli rodzicielskiej oraz poczuciem tożsamości rodzicielskiej (doświadczanie siebie w roli matki/ojca).plinfo:eu-repo/semantics/openAccesspoczucie sensu życiarodzicielstwodziecko niepełnosprawne intelektualniePoczucie sensu życia rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnieArtykułhttps://doi.org/10.13153/diam.46.2015.838