Walecka-Rynduch, Agnieszka2013-12-182013-12-182013Przegląd Politologiczny, 2013, nr 3, s. 131-142.1426-8876http://hdl.handle.net/10593/8931The study of political parties’ political public relations strategies in terms of image building is an interesting and important topic. The aim of the article is a reflection on the place and role of non-parliamentary parties of the Polish left-wing scene. These groups are similar in their organizational structure, platforms (often strikingly similar to the mainstream parties or other peripheral leftist groups), financial situation (no secured budget, which is a significant obstacle in financing of election campaigns and maintaining proper structures).Badanie strategii politycznego public relations partii politycznych w zakresie budowania wizerunku jest ciekawym i ważnym tematem. Celem artykułu są rozważania na temat miejsca i roli partii pozaparlamentarnych, które kształtują polską lewicową scenę pozaparlamentarną. Ugrupowania te są do siebie podobne w kwestii budowanej struktury organizacyjnej, zapisu programowego (często łudząco przypominającego partie mainstreamowe lub statuty innych peryferyjnych ugrupowań lewicowych), sytuacji ekonomicznej (brak zaplecza budżetowego, co stanowi znaczną przeszkodę w finansowaniu kampanii wyborczych oraz utrzymywaniu poprawnych struktur partyjnych).enpolitical public relations strategyPolish extra-parliamentary left-wing partiesstrategie politycznego PRpartie pozaparlamentarnepolskie lewicowe partie pozaparlamentarneSome Aspects of Political Public relations Strategy based on the Example of Polish extra-Parliamentary Left-Wing Parties. The First Decade of the 21st CenturyWybrane aspekty strategii politycznego public relations na przykładzie polskich pozaparlamentarnych partii lewicowych. Pierwsza dekada XXI wiekuArtykuł