Stachowiak, Łukasz2016-11-232016-11-232016Ogrody Nauk i Sztuk 2016 (6), pp. 329-338.http://hdl.handle.net/10593/15687Celem artykułu jest skonfrontowanie koncepcji życia produktu ze strategią marketingową marki Star Wars. Tezę opracowania stanowi stwierdzenie, iż produkty marki Star Wars są dystrybuowane według starannie opracowanej strategii ukierunkowanej na konkretną grupę docelową i nastawioną na relatywnie wysokie zyski. Artykuł podzielono na trzy części. W pierwszej części artykułu przedstawiono uwarunkowania teoretyczne koncepcji życia produktu, wyszczególniono jej poszczególny fazy i zasadnicze cechy. W części drugiej scharakteryzowano założenia polityki sprzedażowej korporacji. W oparciu o dane z Nash Information Services analizowano szeroką gamę produktów, ich czas pojawiania się na rynku, grupę docelową oraz zyski ze sprzedaży. W ostatniej części opracowania przedstawiono wnioski. Po pierwsze stwierdzono, że główną grupę docelową sprzedawanych produktów stanowią młodzi ludzie i dzieci. Po drugie wskazano, iż produkty marki Star Wars zmierzają w kierunku homogenizacji kultury masowej.polinfo:eu-repo/semantics/openAccesscykl życia produktuwizerunek markistrategia marketingowadywersyfikacja produktupolityka sprzedażyStar WarsLucasfilmThe Walt Disney CompanyCykl życia produktu. Analiza koncepcji na przykładzie marki Star WarsThe product's life cycle. An analysis of the concept shown on the example of Star Wars brandArtykułhttps://doi.org/10.15503/onis2016.329.338