Jakubczak, Bożena2011-05-172011-05-172008-05978-83-61304-02-9http://hdl.handle.net/10593/1027Tytuł monografii: Edukacja bez granic mimo barier. Podtytuł: Przestrzeń tworzenia. Redakcja naukowa: Agnieszka Czajkowska, Dorota Rondalska; t. 3 s. 398-406Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i informatycznych stanowi już stałą składową rzeczywistości kształcenia na świecie i w naszym kraju. Nauczanie przez Internet będące jedną z form edukacji na odległość przełamuje pewne stereotypy dotyczące tzw. procesu przekazywania wiedzy. Pozwala ono na przekroczenie granic, jakie wytyczono edukacji funkcjonującej dotąd zgodnie z osiemnastowiecznym modelem powszechnej szkoły pruskiej. Kształcenie typu e-learning z wykorzystaniem ogólnoświatowej Sieci z definicji zakłada odejście od zasady jedności miejsca i czasu uczestników procesu dydaktycznego - zasady charakterystycznej dla edukacji tradycyjnej. Kształcenie tego typu przełamuje także szereg innych ograniczeń związanych z tradycyjną szkolną edukacją, która nie przystaje do potrzeb współczesnego społeczeństwa wiedzy.ple-learningkształcenie zdalne przez InternetMoodleKształcenie zdalne przez Internet jako urzeczywistnienie idei edukacji bez granicArtykuł