de Mezer-Brelińska, KrystynaSkrzypczak, Józef2013-04-232013-04-232012[w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak, (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 180-190978-83-924173-0-9http://hdl.handle.net/10593/5975W edukacji szkolnej, wśród wszelkich mediów, podręczniki zajmują ciągle zdecydowanie najważniejsze miejsce. Celem artykułu jest ukazanie ewolucji podręczników pod wpływem rewolucji cyfrowej i informatycznej. Autorzy koncentrują się na scharakteryzowaniu właściwości mediów publikacyjnych, mogących pełnić funkcje podręczników w różnych formach: drukowanych, obudowanych, audiowizualnych, hipermedialnych, multimedialnych, elektronicznych i wirtualnych.Textbooks still take the most significant place among different media in school education. The article aims to present the evolution of school textbooks under the influence of digital revolution. The authors focus on the characteristics of those publication media which may function as workbooks in different forms: printed, media-supported, audio-visual, hypermedia, multimedia, electronic and virtual.plpodręcznik szkolnyschool textbookformy podręcznikówworkbookse-publikacjee-bookpodręcznik wirtualnyvirtual bookmultimediahypermediaEwolucja podręczników szkolnychThe evolution of school textbooksRozdział z książki