Stelter, Żaneta2015-02-232015-02-232009Rodzina jako wrtość w rozwoju człowieka, B. Harwas-Napierała (red.), Poznań: Wydawnictwo UAM, 2009, s. 309-140978-83-232-1953-8http://hdl.handle.net/10593/12727Współcześnie patrzymy na rodzinę jako kontekst rozwoju poszczególnych jej członków. Relacje, które istnieją pomiędzy członkami rodziny, są fundamentem właściwego rozwoju każdego człowieka i mają charakter wartościujący dla funkcjonowania jednostki. Prawidłowe stosunki rodzinne nabierają szczególnego znaczenia w przypadku rodzin zmagających się z kryzysem upośledzenia dziecka. Dziecko upośledzone umysłowo stanowi dla rodziny wyzwanie i sprawia, że rodzice i jego rodzeństwo, są narażeni na stres, który często powoduje głęboki kryzys. Ponieważ rodzina nie stanowi wartości samej w sobie, powstaje pytanie o wartość rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo. W artykule pokazano w jaki sposób dziecko niepełnosprawne intelektualnie determinuje sytuację życiową pozostałych członków rodziny i zwrócono uwagę na znaczenie i potencjalną wartość rodziny dziecka niesprawnego intelektualnie.plinfo:eu-repo/semantics/openAccessdziecko niepełnosprawne intelektulanierodzinawartośćRodzina z dzieckiem niepełnosprawnym jako wartośćRozdział z książki