Kwiek, Marek2014-01-102014-01-102010-12http://hdl.handle.net/10593/9711plszkolnictwo wyższeglobalizacjaeuropeizacjaProces Bolońskipaństwo narodowesocjologia edukacjirówność szansprzedsiębiorczość akademickapaństwo dobrobytuglobalizacja i edukacjaglobalizacja i szkolnictwo wyższepolityka edukacyjnapolityka szkolnictwa wyższegozmiana instytucjonalnainstytucjonalizminstytucjonalizm normatywnykadra akademickaprofesja akademickareforma szkolnictwa wyższegointegracja europejskauniwersytet europejskinowoczesny uniwersytetinteresariusze uczelnimisja uniwersyteturegionalna misja uniwersytetutrzecia misjaEuropa Środkowapostkomunizmprojekt reformyreforma szkolnictwa wyższegowieloetatowośćfinansowanie szkolnictwa wyższegoustrój uczelniusługi publiczneprywatyzacjaprywatyzacja uczelniKomisja Europejskazarządzanie szkolnictwem wyższymuniwersytet przedsiębiorczyBurton Clarkwartości akademickieautonomia uczelnieuropeizacja szkolnictwa wyższegodywersyfikacjazróżnicowanieeuropejska przestrzeń badawczadostęp do szkolnictwa wyższegoszkolnictwo prywatneumasowienienowoczesne państwo narodoweglobalizacja i internacjonalizacjareformy państwa dobrobytuzaciskanie pasaneoliberalizmekonomia polityczna reformpolskie szkolnictwo wyższebadania szkolnictwa wyższegosektor publicznyglobaliściprywatne i publicznedobro publicznedobro prywatnekraje transformacji ustrojowejreformy rynkowepaństwo i rynekszkolnictwo niepubliczneszkoły niepubliczneUrynkowienieprawa rynkurynek pracy absolwentówkonsumeryzmBank Światowypolityka ponadnarodowainstytucje ponadnarodoweStrategia LizbońskaStrategia Europa 2020czesnepremia płacowa za wykształcenieTransformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalne i ewolucje polityki edukacyjnej w EuropieKsiążka