Ubermanowicz, StanisławUbermanowicz, StanisławWawrzyniak, Krzysztof2014-07-162014-07-162014[w:] S. Ubermanowicz, K. Wawrzyniak (red.) Program nauczania-uczenia się infotechniki, tom II, ss. 42-56978-83-934691-6-1978-83-934691-8-5 (tom II)978-83-934691-9-2 (PDF)http://hdl.handle.net/10593/11178Artykuł przedstawia sposób racjonalizacji zajęć pozalekcyjnych w formie kół zainteresowań infotechnicznych, charakterystykę kluczowych faz oraz taksonomię działań i efektów. Istotą metodyczną każdej jednostki dydaktycznej jest inicjowanie czterech faz (sensytywności, responsywności, problemowości, konstruktywności) i osiąganie czterech poziomów emocjonalno-świadomościowych (receivingu, respondingu, inquiringu oraz immesji).The article presents a way of improving circles of interes in the form of circles of interest on info-technology, the characteristics of key phases and taxonomy of activities and effects. The methodological gist of each didactic unit lies in initiating 4 phases (sensitiveness, responsiveness, problem-solving and constructiveness) and in reaching 4 emotion-consciousness levels (receiving, responding, inquiring and immersion).plKompetencjeCompetencesInnowacjaInnovationSensytywnośćSensitivenessResponsywnośćResponsivenessTaksonomiaTaxonomyKreowanieCreationProgramowanieProgrammingProcesProcessStrategiaStrategySWOIMetodyka realizacji kół zainteresowań IT i taksonomia efektówTeaching methods in IT cicrles of interest, and taxonomy of effectsRozdział z książki