Włodarczyk, Ewa2020-12-222020-12-222018E. Włodarczyk, Miejskie przestrzenie w ich funkcji socjalizacyjnej i deprawacyjnej, (w:) J. Modrzewski, A. Matysiak-Błaszczyk, E. Włodarczyk (red. nauk.), Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek, kategorii i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne), Poznań 2018, s. 263-273http://hdl.handle.net/10593/25955Problematyka miasta stanowi przedmiot zainteresowania przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych, z właściwymi dla nich akcentami na wybrane konteksty, współgrającymi ze specyfiką danej dyscypliny. Środowisko miejskie, z punktu widzenia pedagoga społecznego, to interesujący obszar analiz środowiskowych warunków życia i funkcjonowania, determinant wpływających na egzystencję i biografię człowieka, w tym także na procesy socjalizacyjne, z uwzględnieniem złożoności typów (postaci) uczestnictwa społecznego oraz ich uwarunkowań i konsekwencji w powiązaniu i na tle przestrzeni miejskiej.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessmiastofunkcje miastapedagogikapedagogika społecznasocjalizacjaMiejskie przestrzenie w ich funkcji socjalizacyjnej i deprawacyjnejRozdział z książki