Scheffler, Paweł2014-11-172014-11-172013Języki Obce w Szkole 1, 2013, pp. 82-87http://hdl.handle.net/10593/12152Dryl językowy można zdefiniować jako ćwiczenie, w którym „istnieje pełna kontrola odpowiedzi ucznia, tzn. w którym w każdym zadaniu istnieje tylko jedna poprawna odpowiedź i odpowiedź ta jest w pełni przewidywalna.” (Marton 1979:41). Gramatyczne dryle tego rodzaju stosowane były powszechnie w metodzie audiolingwalnej w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych dwudziestego wieku, a później zarzucone z rzekomego powodu braku skuteczności. W niniejszym artykule postaram się pokazać na przykładzie języka angielskiego, iż gramatyczny dryl tłumaczeniowy to ćwiczenie, które może pomóc uczniom w opanowaniu struktur języka obcego.plgramatykadryle tłumaczenioweGramatyczne dryle tłumaczeniowe w nauczaniu języka angielskiegoArtykuł