Nowiak, Wojciech. PromotorWojciechowski, Krzysztof2018-06-292018-06-292018http://hdl.handle.net/10593/23588Wydział Nauk Politycznych i DziennikarstwaPrzedmiotem badań w niniejszej pracy są determinanty debaty politycznej nad kierunkami rozwoju oświaty w Polsce po 1989 roku. Praca ma 5 rozdziałów. W pierwszy rozdział charakteryzuje podstawowe doktryny jak: neoliberalizm, socjaldemokracja, konserwatyzm i Katolicka Nauka Społeczna. W drugim rozdziale analizuję programy polityczne polskich partii identyfikujących się z tymi doktrynami. Trzeci rozdział analizuje rolę kampanii politycznych polskich partii na kolejne wybory w latach 1989 – 2011. Czwarty rozdział pokazuje role mediów, ruchów społecznych i rodziców uczniów w debacie. Piąty rozdział opisuje kolejne reformy edukacji realizowane przez rządy w latach 1989 – 2011.The subject od research in this worka are: Determinantions of political debate on the directions of education development in Poland after 1989. This work has 5 parts. One part charakterises doctrines, ie: neoliberalism, socjal democracy, conserwatism and Catholic Socjal Sciences. Two part analyses programs of polish political parties both from this doctrines. Part three analyses the electorat campagines of parties for the next elections in 1989 – 2011. Part four analyses role of the media , socjal movements, teachers and parents of students. Part five writes successive reforms of education realized by goverments in 1989 – 2011.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessideologieideologyprogramyprogramskampaniecampaignsruchy (społeczne)movementsDeterminanty debaty politycznej nad kierunkami rozwoju oświaty w Polsce po 1989 rokuDeterminants of political debate on the directions od education development in Poland after 1989Dysertacja