Brzezińska, Anna WeronikaLinda, Katarzyna2013-03-142013-03-142010Brzezińska, Anna W., Katarzyna Linda, Dziedzictwo kulturowe regionu – projekty z zakresu edukacji regionalnej i dziedzictwa kulturowego, w: Edukacja kulturowa: Społeczność-aktywizacja-uczenie się, red. Anna W. Brzezińska, Aleksandra Hulewska, Justyna Słomska-Nowak, Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, 2010, s. 187-202, lit. ISBN 978-83-87708-74-0978-83-87708-74-0http://hdl.handle.net/10593/5266Rozdział jest propozycją warsztatów z zakresu edukacji regionalnej, zaprojektowanym z myślą o prowadzeniu lekcji z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu, z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zajęcia były realizowane w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, dla studentów I-III roku etnologii. Ich celem było nabycie umiejętności konstruowania i realizacji scenariuszy zajęć z zakresu edukacji regionalnej oraz dziedzictwa kulturowego regionu. Zajęcia podzielone zostały na 3 bloki tematyczne: 1. Teoretyczny – zdefiniowanie pojęć: dziedzictwo kulturowe oraz edukacja regionalna, zastanowienie się w jaki sposób etnolog może wykorzystać swoją wiedzę i przełożyć ją na działania praktyczne, aby móc projektować działalność z zakresu edukacji regionalnej 2. Praca nad scenariuszem – w tym: cechy dobrego scenariusza; umiejętność dobrego zdefiniowania celów zajęć; cechy dobrego edukatora, metody pracy z grupą oraz umiejętne dostosowanie ich do wieku i możliwości odbiorców; napisanie scenariusza zajęć i poprawienie go zgodnie z ewentualnymi uwagami prowadzących 3. Przeprowadzenie zajęć – realizacja wybranych scenariuszy na zajęciach w domu kultury lub szkole, ewaluacja zajęćplDziedzictwo kulturoweRegionEdukacja regionalnaDziedzictwo kulturowe regionu - projekty z zakresu edukacji regionalnej i dziedzictwa kulturowegoRozdział z książki