Antonowicz, DominikKrawczyk-Radwan, MagdalenaWalczak, Dominika2014-10-302014-10-302014CPP RPS Vol. 65 (2014), Poznań, 2014, pp. 1-31.http://hdl.handle.net/10593/12034Przedmiotem artykułu są zmiany w polskim szkolnictwie wyższym wynikające z umasowienia szkolnictwa wyższego, przeobrażeń struktury gospodarki w kierunku modelu postindustrialnego oraz liberalnych reform polskiego szkolnictwa wyższego. Celem analiz jest pokazanie, ze w warunkach rosnącej konkurencji coraz większe znaczenie będzie miała marka dyplomu uczelni. W Polsce marka dyplomu uczelni nie odgrywała dotąd znaczącej roli, ponieważ zaległości edukacyjne, a przede wszystkim koniunktura demograficzna zapewniały wystarczająco wysoki poziom popytu na usługi edukacyjne w szkolnictwie wyższym. Ten okres już minął i w nadchodzących latach rywalizacja o studentów będzie coraz większa, a marka dyplomu już zaczyna odgrywać decydującą rolę w tym, które uczelnie pozostaną na rynku edukacyjnym, a które będą musiały przejść głęboką restrukturyzację lub po prostu zniknąć z rynku.plRola marki dyplomu w perspektywie niżu demograficznego w Polsce 2010-2020 (CPP RPS 65/2014)Artykuł