Wright, Adam2014-09-252014-09-252013Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7), s. 241-2642081-8130http://hdl.handle.net/10593/11638Marksizm był i wciąż zdaje się być dominującą perspektywą teoretyczną w obrębie krytycznej analizy polityki edukacyjnej. Autor opisuje zróżnicowane „obrazy” szkoły obecne w teorii marksistowskiej, a krytykowane za determinizm ekonomiczny i redukcjonizm klasowy. Odwołując się do prac Ernesto Laclaua, prezentuje alternatywne dla marksizmu ramy teoretyczne, które można wykorzystać w krytycznych badaniach produkcji i implementacji polityki edukacyjnej. Z tej perspektywy, szkoła oraz polityka edukacyjna postrzegane są jako przestrzenie politycznej kontestacji i walki o hegemonię.enkrytyczna analiza polityki edukacyjnejhegemoniamarksizmprodukcja i implementacja polityk publicznychpost-marksizmThe school as an arena of political contestation: education policy from a post-Marxist perspectiveArtykuł