Appelt, Karolina2013-09-242013-09-242005Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 4 (92), 2005, s. 5 - 18.http://hdl.handle.net/10593/7794W artykule Autorka analizuje specyficzne przyczyny trudności szkolnych, które są związane ze zmianą kontekstu społecznego. Celem było wskazanie niektórych cech współczesnej kultury, stylu życia, przemian społecznych, które mogą powodować, iż zjawisko trudności szkolnych od zawsze obecne w szkole teraz ulega znacznemu nasileniu i rozpowszechnieniu. W artykule omawiane są takie zjawiska społeczno-kulturowe jak np. kryzys kultury pisma, rewolucja techniczna i rola elektronicznych środków komunikacji, rozwarstwienie społeczne, które pozwalają w sposób pełniejszy wyjaśniać przyczyny trudności szkolnych zwykle wiązanych z trudnościami rozwojowymi, uwarunkowanymi podmiotowo i/lub środowiskowo.plTrudności szkolneKontekst społecznyPrzyczyny trudności szkolnychZmiana kontekstu społecznego a geneza trudności szkolnychArtykuł