Strykowski, Wacław. PromotorSzymiec, Robert2015-12-022015-12-022015-12-02http://hdl.handle.net/10593/14052Wydział Studiów EdukacyjnychPraca prezentuje autorską koncepcję edukacji transgresyjno-kulturowej, jak również proponuje autorskie definicje mediów i pojęcie konstruktywizmu indukowanego. Proponowany zarys modelu edukacji medialnej obejmuje trzy obszary: językowy, kulturowy i wiedzy o mediach. Był on implementowany w ramach dwuletniego eksperymentu pedagogicznego w kształceniu studentów na kierunku pedagogika.The thesis presents an innovative concept of transgressive-cultural media education, new definitions of media, and induced constructivism. The postulated outline of media education model consists in three key areas: language, culture, and knowledge about media. It was implemented in a two-year natural pedagogic experiment in teaching students of pedagogy.plinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessmediaedukacjakulturaeducationświadomośćtransgresjacultureconsciousnesstransgressionEdukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnejMedia Education for Participation in The Global CultureDysertacja