Bródka, Małgorzata2021-11-182021-11-182021Bródka, M. Interpretacje i konteksty paradygmatu zrównoważonego rozwoju. Od nurtu klasycznego do zarządzania bibliotekami. Biuletyn EBIB [online] 2021, nr 4 (199), [s. 1-23]1507-7187https://hdl.handle.net/10593/26472Dotychczasowa perspektywa badawcza paradygmatu zrównoważonego rozwoju obecna w literaturze przedmiotu nie dała jednej zintegrowanej koncepcji zagadnienia. Aparat pojęciowy i metodologiczny wypracowany przez poszczególne dyscypliny może posłużyć do identyfikacji paradygmatu zrównoważonego rozwoju w bibliologii. Artykuł opiera się na założeniu, że jako praktyczną metodę wdrożenia jego zasad należy przyjąć zarządzanie oparte na połączeniu klasycznych i nowatorskich zadań bibliotek.polinfo:eu-repo/semantics/openAccesszrównoważony rozwójzrównoważone zarządzaniezrównoważone zarządzanie w bibliotekachzarządzanie bibliotekamiInterpretacje i konteksty paradygmatu zrównoważonego rozwoju. Od nurtu klasycznego do zarządzania bibliotekamiArtykuł