Knop, Urszula2017-02-222017-02-222016Biblioteka, 2016, nr 20 (29), s. 207-220.0551-6579http://hdl.handle.net/10593/17471W artykule ukazano różne aspekty związane z komunikacją między ludźmi, zwrócono uwagę na kontakt klienta z biblioteką przez nowe technologie. Przybliżono właściwości komunikowania. Omówiono komunikację zapewniającą jednostce odczucie komfortu psychicznego w komunikacji bezpośredniej, przez telefon, za pośrednictwem poczty e-mail. Scharakteryzowano współczesnego klienta biblioteki. W bibliotece akademickiej uwzględniono obsługę klienta w czytelni oraz kontakt klienta za pomocą katalogu OPAC.The article shows various aspects of communication between people, with a particular attention given to a customer’s contact with a library with the use of new technologies. Properties of communication are presented. Communication providing a sense of psychological comfort to an individual in direct communication, communication via phone and via e-mail is discussed. A modern library customer is characterized. Customer service in the reading room in an academic library is taken into account as well as customer’s contact through the OPAC catalogue.polinfo:eu-repo/semantics/openAccesskomunikacja bezpośredniadirect communicationkomunikacja przez telefoncommunication via phonekomunikacja przez e-mailcommunication via e-mailOPACbiblioteka akademickaacademic libraryKomunikacja z klientem w bibliotece akademickiej – ujęcie psychologiczneCommunication with the customer in the academic library – a psychological approachArtykułhttps://doi.org/10.14746/b.2016.20.12