Kowalska, Samanta2019-04-052019-04-052018B. Kowalczyk, P. Łuszczykiewicz, K. Walczak, M. Zdrowicka-Wawrzyniak (red.), Moda na gotowanie. Medialne i kulturowe wizerunki jedzenia, Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań 2018, s. 151-167978-83-65697-70-7978-83-62135-18-9http://hdl.handle.net/10593/24479Na początku XXI w. w wyniku zmiany stylu życia, mentalności i zwyczaju społecznego ulegają przeobrażeniu filozofia oraz kultura kulinarna. Wiele produktów funkcjonuje wyłącznie w charakterze konsumpcyjnym lub marki wylansowanej w mediach. W niniejszym artykule omówiono wybrane regulacje prawa międzynarodowego w celu ochrony tradycyjnego dziedzictwa kulinarnego w duchu poszanowania różnorodności oraz pluralizmu kulturowego /// At the beginning of the 21st century culinary philosophy and culture was changed as a result of changes in a lifestyle, mentality and a social status. Many products function exclusively through their consumptive character or a trademark launched by the media. This article discusses chosen regulations of international law so as to protect traditional culinary heritage in a spirit of respect for diversity and cultural pluralism.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessprawoprawo międzynarodoweprawa człowiekadziedzictwo kulturowedziedzictwo kulinarneKuchnia smaków przyprawiona paragrafem. Ochrona dziedzictwa kulinarnego – wybrane aspekty prawnomiędzynarodoweCuisine of Flavours Seasoned with some Regulations. Protection of Culinary Heritage - Selected Aspects of International LawRozdział z książki