Gortych, Dominika AnnaKowalewska, KingaKrólikiewicz, NataliaMakarowska, OlgaSchab, Sylwia Izabela2021-04-212021-04-212021Mozaika glottodydaktyczna. Edukatorium w kształtowaniu kreatywności zawodowej glottodydaktyków. Poznań: Wydawnictwo Rys, 2021.978-83-66666-33-7https://hdl.handle.net/10593/26242Rola współczesnego glottodydaktyka nie sprowadza się jedynie do przekazywania wiedzy, kierowania procesem nauczania/uczenia się języka obcego i poprawiania błędów. Powinien starać się wyzwalać kreatywność uczących się, rozwijać postawę twórczą oraz wykorzystywać ich twórczy potencjał. Jednak wpłynąć na kreatywność uczących się potrafi jedynie osoba świadomie rozwijająca własną kreatywność zawodową, doskonaląca swój warsztat pracy i stosująca innowacje pedagogiczne, które są istotnym warunkiem skutecznej działalności zawodowej glottodydaktyków. Niniejsze edukatorium, należące do gatunków z pogranicza glottodydaktyki, posiada cechy monografii naukowej i podręcznika. Jego głównym celem jest zaproponowanie narzędzi wspomagających kształtowanie oraz rozwój kreatywności zawodowej zarówno akademickich, jak i nieakademickich nauczycieli języków obcych. Wspomniane edukatorium skierowane jest do początkujących i doświadczonych nauczycieli zainteresowanych kreatywnością zawodową, a także do obecnych oraz przyszłych innowatorów-lingwistów, którzy dążą do podnoszenia poziomu procesu edukacyjnego poprzez wdrażanie innowacyjnych działań.polUznanie autorstwa 3.0 Polskainfo:eu-repo/semantics/openAccessglottodydaktykanauczanie języków obcychkreatywność zawodowaedukatoriumMozaika glottodydaktyczna. Edukatorium w kształtowaniu kreatywności zawodowej glottodydaktykówKsiążkahttps://doi.org/10.48226/dwnuam.978-83-66666-33-7_2021.11