Pyżalski, Jacek2013-05-272013-05-272007Pyżalski J. (2007) Nauczyciele-uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie, Kraków" Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007978-83-7587-796-0http://hdl.handle.net/10593/6312Problem dyscypliny w szkole jest często przedmiotem gorących dyskusji na różnych płaszczyznach: od płaszczyzny politycznej, poprzez regionalną – lokalnego zarządzania oświatą – aż do poziomu pokoju nauczycielskiego, rozmów ludzi w tramwaju czy internautów na forum internetowym. Rozmowom tym towarzyszy zwykle sporo emocji i konfliktów. W książce Autor stara się przedstawić wiedzę na temat dyscypliny, opartą na wynikach badań – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Badania dotyczą problematyki dyscypliny ujmowanej z punktu widzenia nauczycieli i uczniów. Autor od wielu lat zajmuje się poszukiwaniem i testowaniem konkretnych rozwiązań dotyczących radzenia sobie z łamaniem dyscypliny przez uczniów. Wiele z nich zostało zastosowane w praktyce.pldyscyplina szkolnaschool disciplinezarządzanie klasąclassroom managementzachowania zakłócającedisruptive behavioursnauczycieleteachersuczniowiestudentsrelacjerelationsNauczyciele-uczniowie: dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasieKsiążka