Surdyk, Augustyn2011-12-142011-12-1420081896-3099http://hdl.handle.net/10593/1593http://www.hc.amu.edu.pl/numery/4/42008.htmlCelem artykułu jest nakreślenie możliwych kierunków badań w zakresie analizy dyskursu i szerzej pragmalingwistyki. Służy temu wyodrębnienie najważniejszych relacji komunikacyjnych zachodzących w klasycznych grach fabularnych (ang. Role-Playing Games), a także wskazanie zbieżności zachodzących pomiędzy relacjami uczestników techniki gier fabularnych jako komunikacyjnej techniki nauczania języków obcych a założeniami autonomizacji glottodydaktyki na poziomie akademickim, związanymi z ideą współpracy dydaktycznej i relacji wielopodmiotowej.pltechnika gier fabularnychautonomizujące techniki komunikacyjnewspółpraca dydaktycznaautonomizacjanarracyjne gry fabularnerole-playing gamesRPGKlasyfikacja interakcji w grach typu role-playing games oraz relacje komunikacyjne i dydaktyczne w technice gier fabularnychArtykuł