Kuźmicz, KrzysztofSkrzydlewski, Wojciech2013-04-192013-04-192012[w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak, (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 81-102978-83-924173-0-9http://hdl.handle.net/10593/5947Intensywny rozwój mobilnych cyfrowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych warunkuje nieuchronność zmiany w sposobie myślenia o e-learningu. Współczesny człowiek żyje i funkcjonuje w medialnym świecie, w przestrzeni, w której masowo upowszechniły się przenośne urządzenia, nowoczesne multimedialne telefony komórkowe oraz bezprzewodowy dostęp do sieci internet. Wspomniane rozwiązania technologiczne umożliwiają ludziom nieskrępowane obcowanie z wytworami kultury i nauki, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Do głównych problemów przedstawionych w pracy zaliczam: kontekst teoretyczny i komunikacyjny e learningu, technologiczne, pedagogiczne i metodologiczne aspekty e-learningu.Intensive development of digital information and communication technologies determines the inevitability of the change in the way we think about e-learning. Modern man lives and works in the media world, the space in which popular portable computing devices, modern multimedia mobile phones and wireless access to the Internet gained massive popularity. These technologies enable people to communicate at ease with the creations of culture and science, regardless of the time and place where they are located. The main issues presented in the thesis are: the theoretical and the communication in the e-learning context, the technological, pedagogical and methodological aspects of e-learning.plbadania e-learningue-learning researchmetodologiamethodologykultura studiowaniastudies cultureplatformy e-studiowaniamoodlee-learninge-studiesaktywność on lineactivity on linemotywacjamotivationmyślenie refleksyjnereflective thinkingedukacja wirtualnavirtual educationMetodologiczny kontekst badania e-learninguMethodological context of e-learning researchRozdział z książki