Stelter, ŻanetaSobolewski, AdamStrelau, Jan2015-02-232015-02-232002Psychologia-Etologia-Genetyka tom 5, 2002, 65-841508-583Xhttp://hdl.handle.net/10593/12735Celem badań przedstawionych w pracy, było określenie związków pomiędzy temperamentem i stosowanymi strategiami radzenia sobie ze stresem, a oceną własnej sytuacji życiowej, matek dzieci upośledzonych umysłowo. W badaniu uczestniczyły matki dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym, w wieku 18-25 lat. Otrzymane wyniki, pokazały, że spośród cech temperamentalnych „niezadowolenie”, a spośród stylów rodzenia sobie, coping emocjonalny, najsilniej warunkują ocenę własnej sytuacji życiowej jako stresującej w badanej grupie matekplinfo:eu-repo/semantics/openAccessniepełnospawność intelektualnastyle radzenia sobie ze stresemtemperamentSytuacja stresowa matek wychowujących dzieci upośledzone umysłowoArtykuł