Jankowiak, JohnOlson, George2013-07-192013-07-192003Neodidagmata, nr 25/26, 2003, pp. 97-108978-83-232-2332-00077-653Xhttp://hdl.handle.net/10593/7185Celeni podjętych badań było zbadanie percepcji mediów oraz wrogości i przemocy w szkole. Badaniami objęto 527 uczniów szkół średnich z czterech okręgów szkolnych w północnej Karolinie. Młodzież pytano o spostrzeganie mediów oraz wrogości - złości, agresji oraz cynizmu. Wyniki badań generalnie potwierdzają założenie, że oglądanie mediów wzbudzających emocje, może prowokować naśladowanie. Wzmaganie ofert i aktywności związanej z grami komputerowymi (z elementami przemocy), oglądanie programów telewizyjnych z przemocą może wzmacniać wrogość i bójki w szkole. Przyszłe badania powinny koncentrować się na przewidywaniu, jak bardzo wrogość oglądana w mediach odzwierciedla się w przemocy w szkole. Bardzo ważne jest też uczenie się radzenia sobie z wrogością w szkole, stąd wskazane byłoby włączanie tej problematyki do programów szkolnych.plMedia violence and self-reported hostility in adolescentsPrzemoc w mediach i w szkole w opinii młodzieżyArtykuł