Czernek, Katarzyna2013-10-212013-10-212013Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 75, 2013, z. 2, s. 201-2150035-9629http://hdl.handle.net/10593/7899W ostatnich latach wzrosła i nadal wzrasta Polsce liczba organizacji partnerskich działających na rzecz rozwoju turystyki (lokalne/regionalne organizacje turystyczne, związki/porozumienia międzygminne, lokalne grupy działania itp.). Jednak ich powstawanie często jest procesem chaotycznym i nieskoordynowanym z innymi funkcjonującymi na danym obszarze strukturami partnerskimi. W konsekwencji działania podejmowane we współpracy nie zawsze są efektywne i skuteczne, ponieważ mogą prowadzić do powielanie wysiłków i nieuzasadnionej konkurencji. W artykule zidentyfikowano i scharakteryzowano problemy związane z funkcjonowaniem na jednym obszarze różnych organizacji partnerskich działających na rzecz rozwoju turystyki. Autorka podjęła także próbę wskazania przyczyn zidentyfikowanych problemów.***The number of partnership structures in tourism (such as destination marketing organisations; tourist unions, tourist agreements, local activity groups) has been recently rising in Poland. Their establishment is often chaotic and not coordinated with other partnership organisations operating in the area. As a result, activities undertaken in cooperation by these organisations are not always effective and efficient as they are often double efforts and lead to unjustified competition. In the paper problems that frequently arise when different tourist organisations operate in the same area have been presented and an attempt has been made to identify the reasons for that.plgminawspółpracastruktury partnerskieobszar turystycznymunicipalitycooperationpartnership structurestourist destinationORGANIZACJE PARTNERSKIE NA JEDNYM OBSZARZE TURYSTYCZNYM – PROBLEMY I WYZWANIAPARTNERSHIP ORGANISATIONS OPERATING IN THE SAME TOURIST DESTINATION – PROBLEMS AND CHALLENGESArtykuł