Pietrzykowski, Adam2014-10-282014-10-282013Neodidagmata, nr 35, 2013, s. 135-143978-83-232-2685-70077-653Xhttp://hdl.handle.net/10593/12006Współcześnie edukacja znajduje się w stadium paradygmatycznej zmiany. Zarówno bowiem warstwa społeczno-kulturowa jak i oddziałująca na nią warstwa technologiczna podlegają nieustannym zmianom o niespotykanej wcześniej dynamice. Sytuacja ta spowodowała, iż całe edukacyjne uniwersum przechodzi właśnie transformację prowadzącą do ukształtowania się "nowego ładu edukacyjnego”. Jednym z istotnych elementów współkonstytuujących jego kształt jest bez wątpienia fenomen otwartych zasobów edukacyjnych, których rola w tym zakresie wydaje się szczególnie wieloaspektowa.Education is in a state of paradigm shift. Both its socio-cultural and technological dimensions are constantly changing at an unprecedented speed. As a result, the whole educational universe is going through a transformation that leads to a “new educational order”. One of the essential elements that influence its shape is undoubtedly the phenomenon of open educational resources, which seem to play a particularly multifaceted role.plOtwarte zasoby edukacyjneOpen educational resourcesParadygmatParadigmEdukacjaEducationNeodidagmataRola otwartych zasobów edukacyjnych w kształtowaniu nowego paradygmatu w edukacjiThe role of open educational resources in shaping a new paradigm in educationArtykułhttps://doi.org/10.14746/nd.2013.35.9