Prokop, IzabelaNowicka, Agnieszka2013-07-292013-07-292002http://hdl.handle.net/10593/7500Zbadanie działań negocjacyjnych studentów uczących się j. angielskiego na poziomie zaawansowanym w odniesieniu do rozwoju ich kompetencji komunikacyjnej, a w szczególności umiejętności osiągania interaktywności i tworzenia dyskusji argumentacyjnej. Badanie ustala związki między rozgrywaniem konfliktu kognitywno-społecznego w różnych typach dyskusji a rozwojem samodzielności i świadomości komunikacyjnej studentów.Rezultaty: Studenci rozwijają świadomość i samodzielność komunikacyjną w trakcie negocjowania problemu argumentacyjnego i komunikacyjnego, gatunku mownego, relacji, ról i celów w dyskusji, za pomocą określonych działań negocjacyjnych w określonych kontekstach komunikacyjnych. Opracowano typologię działań argumentacyjnych i sygnałów dialogowych w odniesieniu do 3 kryteriów: interakcyjnych ról słuchacza i mówiącego, zindywidualizowania działań, jako czynniku określającym styl interakcyjny mówiącego, 3 typów organizacji preferencyjnej: szkolnej, ukierunkowanej na współzawodnictwo i współpracę.pletnometodologiczna analiza konwersacyjna,dydaktyka j. angielskiego jako JOlingua francakompetencja interakcyjnakonflikt społeczno-kognitywnyuczenie się w interakcjikonstruktywizm społecznySygnały dialogowe i działania argumentacyjne w dyskusjach osób uczących się języka angielskiego. Rozwijanie samodzielności komunikacyjnej poprzez negocjowanieDysertacja