Jeran, Agnieszka2019-09-172019-09-172019978-83-64902-68-0http://hdl.handle.net/10593/24966(Nie)dopasowanie opisuje statycznie i dynamicznie styk między edukacją i gospodarką, ale też osobowością i zawodem lub pracą czy jednostką i organizacją. Osadzenie w myśleniu funkcjonalnym wikła rozważania w diagnozy postrzegające stan dopasowania jako pożądany. Koncepcja dopasowania osadzona jest więc w instrumentalnym ujmowaniu kształcenia, w którym spójność pomiędzy systemami edukacyjnym i gospodarczym jest czynnikiem sprzyjający sprawności gospodarczej i rozwojowi. Z perspektywy jednostkowej jest to kwestia trafności wyboru kierunku i poziomu kształcenia, mierzonej jakością zatrudnienia i satysfakcją. W książce dopasowanie analizowane jest z obu wskazanych perspektyw – opisano sytuację na polskim rynku pracy w kontekście miar dopasowania i sytuacji grup pracowników o różnym poziomie dopasowania, ale także poddano analizie ścieżki prowadzące do uzyskiwania dopasowania i doświadczeń wybranej grupy zawodowej jaką stanowią artyści i twórcy.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessrynek pracydoradztwo zawodowekapitał ludzkiartyści i twórcylosy absolwentówDobrani... Miary, skala i konsekwencje (nie)dopasowań na polskim rynku pracyKsiążka